Een start met verrassingen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Marleen - WaarBenJij.nu Een start met verrassingen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Marleen - WaarBenJij.nu

Een start met verrassingen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 April 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Het is dinsdag 28 april, 16:30 uur. Ik zit in de refuge Beilari in Saint-Jean-Pied-de-Port. Mijn bed heb ik opgemaakt en een eerste handwasje is gedaan! Hier in de herberg is geen wifi en waarschijnlijk heb ik de komende twee dagen ook geen internetverbinding, dus nu neem ik even de tijd om wat te schrijven en dit zometeen aan de overkant in het 'pelgrimskantoor', waar ik zojuist over de eerste etappes ben ingelicht, op wbj.nu te zetten.

Wat heb ik het al leuk! Na van de week al een aantal keer te zijn uitgezwaaid (zelfs vanaf de Willem Alexander in Dordrecht ;-) ), ben ik gisteren ook nog op drie plaatsen uitgezwaaid. Eerst door Franciska in Harderwijk, toen door Marjan, Anne Marie en Bert in Amersfoort en onverwacht ook nog op Rotterdam door mede weekend-hiker Ronald!

Ik wist al, dat ik op Amersfoort uitgezwaaid zou worden (ik had 40 min overstaptijd). Maar wat een bijzondere verrassing, ik was er helemaal ondersteboven van: aan het eind van het perron, in het zonnetje, was een picknicktafel uitgeklapt, helemaal gedekt inclusief brandend kaarsje. Een kostelijk ontbijt met brood en ei en thee! Wat een onvergetelijk en origineel begin van dit avontuur.

In Parijs had ik aardig wat tijd om met de metro van het ene naar het andere station te reizen en heb ik nog een poosje buiten onder de Tour Montpernasse gezeten (met Petra, Berlinda en Elly stond ik er ooit bovenop :-) ). Daarna door met de sneltrein naar Bayonne (genietend van wat lekkers voor onderweg, wat me de avond ervoor was toegestopt), waar ik in een klein hotel direct tegenover het station heb overnacht én er werd lekker voor me gekookt!

Vanmorgen na het ontbijt ben ik Bayonne ingelopen en heb ik de kathedraal bezocht, daar kon ik echt even de tijd voor nemen (lezen, kaarsje, luisteren en ik kreeg een eerste stempel in mijn pasport :-) ). Er klonk prachtige muziek.

Vanwege het vervolg is het leuk om even dit te vertellen: de afgelopen periode heb ik veel informatie gehaald van een Engelstalig forum. Zelf plaatste ik niet zoveel. Afgelopen weekend schreef ene Rob (uit Engeland) echter over zijn trainingen en vermeldde, dat hij komende woensdag hoopte te starten. Ik reageerde, dat ik dat ook van plan was en dat ik in SJ een bed had gereserveerd. Daarop volgde nog een grapje vice versa en dat was het.

Net na elven vanmorgen zou ik de bus naar Saint Jean nemen. Ik had 's ochtends een ticket gekocht. Toen ik binnen kwam zat de bus al bijna vol. Vol pelgrims wel te verstaan. Ik nam bijna achterin plaats en liet nog één plek naast mij open. Net voor vertrek kwam er nog iemand binnen en kwam naast me zitten. Hij had het op het nippertje gehaald, zei hij. Hij vertelde van zijn vlucht en ik, dat ik met de trein uit Nederland was gekomen. 'Oh', zei hij, 'Ik heb onlangs nog met een Nederlandse contact gehad via een Santiago forum'. 'Dan ben jij Rob!' zei ik. En..... Het was zo! We hadden al snel een erg mooi gesprek (Rob was onlangs tot geloof gekomen en daarnaast spraken we oa over onze verwachtingen van de camino). Prachtige rit overigens. In SJ hebben we vervolgens een terras opgezocht en een biertje gedronken. Leuk gesproken met een Frans ouder echtpaar (te fiets) en een stel uit Sidney, die 24 uur vliegen achter de rug hadden. Daarna gingen we ieder onze eigen weg: ik die naar Beilari, waar het een warm welkom was.

Vanavond hier een gezamenlijke maaltijd, daarna om 22:00 uur rust. Tot 6:45 uur moet het kalm zijn

  • 28 April 2015 - 18:58

    Geke:

    Leuk om je eerste ervaringen te lezen! Hopenlijk heb je ook zo'n mooie eerste wandelervaring! Liefs van ons allemaal

  • 28 April 2015 - 23:22

    Nathalie:

    Wow...wat een fantastische start heb jij gehad!
    Klinkt zo liefdevol : )

  • 29 April 2015 - 13:41

    Annemarie:

    Wat fijn dat je al zo snel iets met ons wilt delen.....wat een verhaal, wat een plezier, wat een avontuur!
    Het is duidelijk dat je geniet en dat vinden wij achterblijvers het belangrijkste. En nu maar wandelen meis. xxx

  • 29 April 2015 - 14:37

    Margreet:

    Wat een leuke start! Ga zo door :)

  • 29 April 2015 - 19:28

    Carin:

    Wat een super start, erg leuk om te lezen!
    Lekker genieten en wij genieten mee

  • 29 April 2015 - 19:53

    Inge:

    Wat leuk om je eerste avonturen te lezen! Veel succes!!

  • 29 April 2015 - 20:27

    Magda:

    Nou wat een geweldige start zeg, leuk om te lezen. Ik hoop je te gaan volgen en spannend hoe het verder zal gaan op dit stuk(je) levensreis. Groetjes.

  • 29 April 2015 - 23:26

    Allette:

    Bijzonder om je lezen, de start van je reis!
    Geniet ervan, we genieten stiekum mee!
    Big hug!

  • 30 April 2015 - 11:19

    Lisette:

    Leuk te lezen Marleen en wat een bijzondere 'toevallige' ontmoetingen al.

  • 30 April 2015 - 14:57

    Maggy:

    Ha Marleen,
    De eerste ontmoetingen heb je gehad en al direct een hele een leuke :-)!
    Niet teveel drinken, hé, want die benen moeten nog een heeeel eind!
    Hopelijk doet je voet niet teveel pijn en kun je volop genieten van alles wat je meemaakt.
    We bidden voor jou en voor een onvergetelijke tijd!
    Lieve groetjes van de Boenders


  • 30 April 2015 - 15:01

    Tanja:

    Nou Marleen, als dat niet een prachtig begin is.... :)
    Ha, wat leuk van je Amersfoortse vrienden, zeg!

    Enneh, wat die Rob betreft..... toeval bestaat niet. Wow, heel mooi.

    Je bent nu vast een paar km's verder daar in die Pyreneeën.... ik wens je nog veel meer avontuur toe....



  • 30 April 2015 - 15:49

    Ina:

    Wat super Marleen! Wat een avonturen en verhalen al en dan moet (moest) je nog beginnen :-)

    Dat voorspelt vast veel goeds!! Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen ;-)


  • 30 April 2015 - 15:49

    Ina:

    Wat super Marleen! Wat een avonturen en verhalen al en dan moet (moest) je nog beginnen :-)

    Dat voorspelt vast veel goeds!! Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen ;-)


  • 30 April 2015 - 15:49

    Ina:

    Wat super Marleen! Wat een avonturen en verhalen al en dan moet (moest) je nog beginnen :-)

    Dat voorspelt vast veel goeds!! Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen ;-)


  • 30 April 2015 - 15:49

    Ina:

    Wat super Marleen! Wat een avonturen en verhalen al en dan moet (moest) je nog beginnen :-)

    Dat voorspelt vast veel goeds!! Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen ;-)


  • 30 April 2015 - 15:53

    Ina:

    hahaha...de site bleef hangen en ik krijg het niet meer weg....SORRY :-)

  • 30 April 2015 - 16:07

    Died, Peet, Veer En Lies:

    Hey Marleen,

    Wat een super start, meid! Leuk om je zo te volgen! Heel veel succes toegewenst. We hopen gauw weer wat van je te horen!

    Groetjes ook van de rest van de familie!

  • 30 April 2015 - 23:59

    Gerard:

    Wat een prachtig verhaal. Net het script van een mooie film.
    Geniet van dit bijzondere avontuur.

  • 01 Mei 2015 - 15:48

    Marjoleine:

    Het is prachtig, wat je onderneemt. Voordeel voor mij als thuisblijver: ik geniet mee; ik kijk mee; ik reis mee: zonder zelf te hoeven lopen ;) :P Veel fijne tijd gewenst en een warme groet van Marjoleine

  • 01 Mei 2015 - 22:47

    Aline En Dick:

    Wat leuk om te lezen! Wij zien uit naar het volgende verslag! Groeten!!

  • 03 Mei 2015 - 20:17

    Gijs En Liesbeth:



    Hallo Marleen, wat leuk dat we je kunnen volgen vanuit Oostenrijk, maar wat betekent afstand als het via dit medium gaat! Je had in ieder geval een leuke en verrassende start. Dat beloofd een mooie tocht!
    Wij wensen een fijne wandeltocht met leuke ontmoetingen.

    Groetjes van ons

  • 03 Mei 2015 - 22:38

    Mirjam:

    Hoi Marleen,
    Wat gaaf dat je zo leuk uitgezwaaid bent door lieve mensen! En die foto's erbij....helemaal leuk.
    Ik vind het echt een super daad van jou om dit avontuur aan te gaan!
    Dat u e maar met veel mooieherinneringen hierop teru mag kijken. De 1e leuke verrassende ontmoetingen heb je al gehad :)
    Veel wandelplezier. We leven met je mee!

    groetjes de Barthjes

  • 04 Mei 2015 - 13:05

    Mirjam, Gerbrand, Ruben En Matthias:

    Ha die Marleen,

    Wat leuk om al wat over je te lezen! Het is nu al een prachtig avontuur!
    En een heel mooi begin met een bijzondere verrassing!
    Geniet er goed van lieve Marleen!

    We houden je in de gaten en leven met je mee vanuit Barneveld!

    Groetjes van ons!

  • 05 Mei 2015 - 21:44

    Jean-Paul:

    Erg leuk om ons deelgenoot te maken van jouw avontuur! Ik volg je op de voet ;-) Groetjes, Jean-Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Naar Santiago de Compostella!

Actief sinds 18 April 2015
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 6344

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 07 Mei 2016

Camino Portugues

27 April 2015 - 30 November -0001

Santiago de Compostella

Landen bezocht: