Een dagje zonder wandelen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marleen - WaarBenJij.nu Een dagje zonder wandelen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marleen - WaarBenJij.nu

Een dagje zonder wandelen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Mei 2015 | Spanje, Burgos

Na vele dagen wandelen ben ik in de stad Burgos aangekomen, waar een prachtige en kolossale kathedraal pronkt. Ik heb voor de tweede keer een wandel-vrije dag! En ik neem het ervan!!!! Twee nachten een eigen kamer met bad én ik heb vandaag een full-body massage van 75 minuten gehad! Wat een genot na zo'n 300 km lopen, kloppende voeten, het delen van een douche met velen en het samenzijn met mensen, die 's nachts allerlei bijzondere geluiden produceren én soms al om half 5 's ochtends hun tas aan het reorganiseren zijn!!!! Maar mijn tas is al weer gepakt, want morgen is deze toerist weer pelgrim en ik kijk al weer uit naar een mooie wandeling én de gezelligheid van de volgende albuergue!

Helaas hebben een paar wandelaars van 'mijn' lichting als gevolg van blessures hun tocht voortijdig moeten afblazen. Oppassen dus, want ook mijn voeten blijven signalen geven!


Morgen begin ik aan 'de meseta'. Een soort lang uitgestrekte vlaktes, tafelbergen, waar amper begroeiing is te vinden en het uren duurt voordat je in het volgende dorp komt. Gezien het aantal kilometers denk ik daar 9 a 10 dagen over te doen. Veel mensen slaan de meseta liever over (heet, saai, frustrerend, kans op stevige tegenwind, je loopt uren terwijl het lijkt of je niet vooruitkomt), anderen vinden het een prachtig stuk (geestverruimend, hoofd-leegmakend). Ik ga het meemaken! Ik start morgen met Lin, de dominee en ex-piloot van de US Navy uit Amerika, die ik een paar dagen geleden opnieuw ontmoette en een Nederlandse, die ik dinsdagavond in de Albuergue heb leren kennen.

Ik heb overigens een eeeeeenige hoed gekocht als bescherming tegen de zon op de meseta. Maar nu wil deez en geen niet meer met me lopen...... Geen gezicht! Ze gaan nog jaloers zijn op mijn hoed, met hun baseballpetjes, haha! Ik ben vanavond nog bestempeld als Mary Poppins en men verwacht, dat ik de zwoegende wandelaars met mijn hoed voorbij zal lopen, al zingend: 'just a spoon full of suger, lets the medicen go down'..... Hahaha, we zullen zien!!!!!

Ik probeer nog wat foto's toe te voegen, maar de wifi verbindingen hier zijn niet zo heel sterk. Even afwachten of dat lukt.

Lieve groet voor iedereen!

Marleen

  • 15 Mei 2015 - 12:20

    Tanja:

    Haha, Mary Poppins :D Hou vast die 'mood'. Ook succes met de voeten.... je hebt maar 1 paar en daar moet je heel zuinig mee zijn.

    Die Meseta lijkt mij heel positief spannend. DIT is wellicht het moment om even op jezelf (los gezien van je 2 wandel'mates') te zijn. Ik heb snel op internet wat plaatjes opgespeurd en het ziet er indrukwekkend uit. Of ik daar nu 300 km lang van zou willen genieten is een tweede, maar jij gaat het idd zelf lekker beleven.

    Voorlopig heb je wellicht geen internet (ook weleens lekker), dus ik zie tzt wel weer eens een berichtje voorbij komen.

    Enjoy!

  • 15 Mei 2015 - 19:02

    Magda Reinders:

    En dan nu een foto mét hoed hoor!! Die willen we zien. Veel suc6 met je vervolgreis.
    Groetjes Magda.

  • 16 Mei 2015 - 00:07

    Babet:

    Wat spannend allemaal Marleen. Ben blij te horen dat je voeten het nog steeds volhouden . Maar ook goed om te lezen dat je jezelf even wat luxe en rust hebt gegund . Ben het wel helemaal met Magda eens...Foto met hoed aub! Liefs en big hug...

  • 16 Mei 2015 - 00:07

    Babet:

    Wat spannend allemaal Marleen. Ben blij te horen dat je voeten het nog steeds volhouden . Maar ook goed om te lezen dat je jezelf even wat luxe en rust hebt gegund . Ben het wel helemaal met Magda eens...Foto met hoed aub! Liefs en big hug...

  • 16 Mei 2015 - 19:30

    Gerard:

    Hou de voeten fit en blijf genieten.
    Maar dat lukt wel aan de foto's te beoordelen.
    Jouw leerlingen leven mee, zijn onder de indruk en bekijken graag de foto's.
    Succes! Groeten van Gerard

  • 16 Mei 2015 - 23:10

    Margreet Bos:

    Wat een mooie verhalen Marleen! Prachtige foto's.
    Hopelijk houden je voeten het vol!
    Groetjes Margreet.

  • 17 Mei 2015 - 16:25

    Anita:

    Leuk om wat van je te lezen! ! Succes met het volgende stuk, klinkt pittig!
    Liefs Anita

  • 17 Mei 2015 - 20:00

    Emmy:

    Fijn te lezen hoe het je vergaat. Een geweldige onderneming van je waar ik m'n petje voor afneem. Hou jij je hoed maar lekker op!! Chapeau voor jou!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Naar Santiago de Compostella!

Actief sinds 18 April 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 6353

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 07 Mei 2016

Camino Portugues

27 April 2015 - 30 November -0001

Santiago de Compostella

Landen bezocht: